Das die Nummer durchgehend besetzen zu ist wäre nicht das Problem, da bei uns soweiso immer Jemand vor Ort ist.
Die von euch angesprochenen Informationen im Schadensfall bezüglich des Löschmittels oder der Entsorgung müssen doch aber genau aus dem SafetyData Sheet geholt werden?
Man kann doch nicht generell zu jedem Stoff diese Inforamtionen im Kopf haben.
Hier hat M.A.T. alles dazu beschrieben. Bezüglich der drei Leute, die rotieren, hätte ich meine Bauchschmerzen. Zitat dazu weiter unten.
Die Nummer muss doch auch immer nur für die Gültigkeit des Transports gelten... also wenn drei Tage nach Ankunft jemand bei der Nummer anruft muss da doch gar keine Information mehr zu der Sendung vorliegen.
Also können die dann auch keine Stafe mehr dafür verlangen.
Es ging um die Ankunft in den USA (Flughafen). Wenn die Sendung gelandet ist, ist sie i.d.R. noch nicht beim Empfänger. Deine Rufnummer muss aber bis zum Empfänger funktionieren.
Und ich kenne diese Gerüchte auch das die extra versuchen Testweise solche Nummern anzurufen... aber ist das vielleicht wirklich eher so ein Gerücht?
Also hat das schonmal Jemand wirklich erlebt?
Dazu kann ich nichts beitragen, da ich diese Telefonnummern nicht zur Verfügung stelle.
Alles in allem werden zwar Anforderungen an die Person gestellt, dass sie sich zum Beispiel sachkundig mit dem Gefahrgut auskennt etc... aber es gibt in Wirklichkeit kein Gesetz oder keine explizite Vorschrift dazu oder?
Die Telefonnummer wird in § 172.604 beschrieben. Dort heisst es "The telephone number of a person who is either knowledgeable of the hazardous material being shipped and has comprehensive emergency response and incident mitigation information for that material, or has immediate access to a person who possesses such knowledge and information. A telephone number that requires a call back (such as an answering service, answering machine, or beeper device) does not meet the requirements of paragraph (a) of this section". Der Passus "Comprehensive emergency response and incident mitigation information" schließt für mich das blose Ablesen aus einem SDS aus!
Bezüglich des oben genannten Themas mit den 3 Kollegen sei noch folgender Passus aus §172.604 zitiert:
"The telephone number required by paragraph (a) of this section must be -
(1) The number of the person offering the hazardous material for transportation when that person is also the emergency response information provider (ERI provider). The name of the person, or contract number or other unique identifier assigned by an ERI provider, identified with the emergency response telephone number must be entered on the shipping paper immediately before, after, above, or below the emergency response telephone number unless the name is entered elsewhere on the shipping paper in a prominent, readily identifiable, and clearly visible manner that allows the information to be easily and quickly found; or
(2) The number of an agency or organization capable of, and accepting responsibility for, providing the detailed information required by paragraph (a)(2) of this section. The person who is registered with the ERI provider must ensure that the agency or organization has received current information on the material before it is offered for transportation. The person who is registered with the ERI provider must be identified by name, or contract number or other unique identifier assigned by the ERI provider, on the shipping paper immediately before, after, above, or below the emergency response telephone number in a prominent, readily identifiable, and clearly visible manner that allows the information to be easily and quickly found, unless the name or identifier is entered elsewhere in a prominent manner as provided in paragraph (b)(1) of this section."